مهدی مزینانی، تولیت آستان مقدس امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) درباره ویژه برنامه های پیش بینی شده برای ایام ولادت حضرت زهرا (س) به خبرنگار شبستان گفت: ویژه برنامه های میلاد دخت گرامی پیامبر (ص) از پنجشنبه، 21 اردیبهشت آغاز شده و به مدت سه روز ادامه می یابد.


وی با بیان این مطلب که این ویژه برنامه ها در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود، اظهار کرد: نوبت صبح این برنامه ها از ساعت 9 تا 11 همراه با سخنرانی و مداحی ذاکران اهل بیت (ع) ویژه خواهران و نوبت عصر که بعد از نماز مغرب و عشاء است، با حضور عموم علاقه مندان برگزار می شود.


مزینانی از برگزاری آیین ویژه با حضور مادران، همسران و خواهران شهدای منطقه پونک خبر داد و افزود: بنابر برنامه ریزی های انجام شده این آیین در عصر روز جمعه، 22 اردیبهشت برگزار و در آن از 15 نفر از مادران و همسران شهدا تقدیر می شود.


تولیت آستان مقدس امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) تصریح کرد: علاوه بر این همزمان با روز گرامیداشت مقام والای زن در سالروز میلاد حضرت زهرا (س)، از 50 نفر از معلمان قرآن آستان مقدس این امامزادگان و نیز منطقه پونک تجلیل به عمل می آید. البته این آیین به دلیل نزدیکی روز بزرگداشت مقام معلم و روز زن به این تاریخ موکول شده است.


وی درباره دیگر برنامه های پیش بینی شده برای ایام میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) عنوان کرد: برگزاری آیین پرفیض دعای ندبه،قرائت زیارت عاشورا یک ساعت قبل از غروب روز پنجشنبه، 21 اردیبهشت و قرائت مناجات امیرالمومنین (ع) یک ساعت پیش از غروب روز جمعه از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این ایام فرخنده است.


مزینانی با اشاره به حضور سخنرانان و ذاکران اهل بیت (ع) در آیین های شادباش میلاد یگانه بانوی هستی بیان کرد: نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه سخنرانی و سرابادانی، ایمانی فر و حبیبی از ذاکران اهل بیت (ع) مداحی این آیین ها را بر عهده دارند.

وی یادآور شد: جمع آوری پاسخنامه سوالات مسابقه سوگواره یاس نبوی که در ایام شهادت حضرت زهرا (س) برگزار شده بود و اطعام و پذیرایی از زائران این آستان از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای آستان مقدس امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) است.پایان پیام/