امروزه ورزش به منظور گذراندن ساعات فراغت و ایجاد لحظات شاد و احساس آرامش و آسودگی بیشتر، و نیز به عنوان راه حل بسیاری از مشکلات جسمی و روحی افراد جامعه در نظر گرفته می شود.


ورزش نقش مهمی در تندرستی و سلامت روانی مردم جامعه دارد. به گونه ای که در شعار سال 2002 میلادی سازمان بهداشت جهانی، تحرک، رمز سلامت عنوان شده است.
تفکر، اندیشه، روان و رفتارهای انسان در زندگی شخصی و اجتماعی، کاملاً تحت تاثیر شرایط بدنی و جسمانی اوست و متقابلاً جسم انسان نیز از فضای روانی و ذهنی او متأثر است.


تردیدی نیست که فعالیت های ورزشی از اصلی ترین عوامل ایجاد شادی اجتماعی محسوب می شود. ورزش، عزت نفس، اعتماد به نفس، رضایت از زندگی و سلامت روانی را در ورزشکاران ایجاد می نماید. بین ورزش و اضطراب، رابطه معکوس وجود دارد. بنابراین فعالیت های ورزشی یک روش آسان، مناسب و کم هزینه برای بهبود سلامت روحی افراد جامعه است.
نقش ورزش در سلامت فردی و اجتماعی به حدی است که حتی در تعالیم و آموزه های دینی، بسیار مورد تأکید واقع شده است. ورزش به ویژه ورزش قهرمانی با غرور ملی و نشاط اجتماعی سر و کار دارد.


ورزش علاوه بر اینکه راهکار میانبر، ساده و کم هزینه برای حل چالش ها و ناهنجاری های اجتماعی است، عرصه ای برای حفظ غرور و عزت ملی و انتقال پیام الهام بخش فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی به جوامع و ملت های دیگر و همچنین عاملی برای تقویت وحدت وانسجام ملی اقوام و قومیت های مختلف کشور به شمار می رود.
هیئت امنای آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) راه اندازی یک مجموعه بزرگ ورزشی را هدف گذاری کرده اند. با این هدف که جوانان به واسطه ورزش به این محیط معنوی، مذهبی و فرهنگی جذب شوند. با راه اندازی این مجموعه فرهنگی ورزشی و ایجاد فضایی برای تمرین، آموزش و رقابت ورزشی جوانان، این آستان مقدس را یک گام دیگر به سمت تبدیل شدن به قطب فرهنگی منطقه شمال غرب تهران پیش ببریم و زمینه ای برای نمایش و شناساندن فضای آرام، معنوی و روحانی این آستان فراهم آوریم تا آن دسته از مردم که در این تکاپو و تلاطم های زندگی شهری، در جستجوی فضایی برای خلوت و مناجات هستند با این آستان مقدس و امامزادگان مهربان و سخاوتمند اینجا آشنا بشوند ودر مأمن روحانی این دو آقازاده، زنگار از دل بزدایند.


این مجموعه فرهنگی ورزشی با حضور دکتر سید یحیی صفوی رییس هیئت امنای آستان، دکتر پولادگر رییس فدراسیون تکواندو، اعضای تیم ملی تکواندو جمهوری اسلامی ایران و جمعی از پیشکسوتان این رشته ورزشی در بهمن ماه 1397 راه اندازی شد. هم اکنون این مجموعه در رشته تکواندو از علاقمندان ثبت نام می نماید و در آینده در بخش بدنسازی و رشته های دیگر ورزشی نیز فعالیت خواهد نمود.


تلفن: 44462781-021